تمرینات ورزشی در درمان آسیب و کشیدگی رباطهای انگشت

تمرینات ورزشی در درمان آسیب و کشیدگی رباطهای انگشت شما می توانید این تمرینات را بلافاصله انجام دهید.

حرکت غیر فعال انگشتان

به آرامی با دست دیگر خود انگشت آسیب دیده را خم کنید و سپس ان را به کمک دست دیگر صاف کنید.
در انتهای حرکات ۵ ثانیه صبر کنید و به آرامی حرکات را تکرار کنید.۳ تا ۵ بار در روز هر بار ۱۰ بار تمرین را انجام دهید.

درمان آسیب و کشیدگی رباطهای انگشت با مشت کردن دست

دست خود را مشت کنید.
اگر انگشت آسیب دیده برای مشت کردن خم نمی شود از دست دیگر خود کمک بگیرید.
به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه این حالت را حفظ کنید.
۱۰ بار تمرین را تکرار کنید.

برداشتن اصولی اشیا

تمرین کنید اشیا کوچک مانند سکه، تیله، سنجاق، دکمه را با شست و انگشت آسیب دیده بردارید.

صاف کردن انگشت دست

به شکلی که کف دست روی میز باشد و انگشتان صاف باشند هر کدام از انگشتان خود را ۵ ثانیه بالا ببرید و سپس پایین بیاورید.تمرین را آنقدر ادامه دهید که هر ۵ انگشت به مدت ۱۰ بار تمرینات را انجام داده باشند.

تمرین ورزشی تقویت گریپ برای درمان آسیب و کشیدگی رباطهای انگشت

یک توپ پلاستیکی نرم را به مدت 5 ثانیه در مشت خود نگه داشته و فشار دهید.
این حرکت را در 2 ست 15 تایی انجام دهید.

ترجمه توسط: دکتر الهام لونی

منبع: Summit Medical Group