درمان دیسک کمر با طب سنتی به کمک بهترین داروهای گیاهی

در این نوشته دکتر مهسا عدیلی در مورد درمان سریع کمر درد و درد دیسک کمر و سیاتیک، درمان خانگی کمردرد، درمان های گیاهی کمردرد، درمان کمردرد و دیسک کمر با پماد و روغن و بهترین غذا برای دیسک کمر توضیحاتی داده اند.

دکتر مهسا عدیلی طب فیزیکی

فهرست عناوین این نوشته

پزشکی نوین، پزشکی مبتنی بر شواهد است. بر خلاف گذشته که با روش عقل گرایی بود و به دنبال کشف علت ایجاد بیماری ها ‌و تمرکز بر روی  آناتومی و فیزیولوژی بدن بودند.  امروزه تمرکز بر تجربه گرایی است که  پزشکان و محققین از تجارب کسب‌شده از بررسی بیماران برای درمان بیماران مشابه استفاده می کنند و دیگر دلیل ایجاد بیماری، موردتوجه قرار نمی‌گیرد.

در قرن بیستم، پزشکی مدرن با روش عقل‌گرایی ظهور پیدا کرد و توجه زیادی به علوم پایه شد و پیشرفت های قابل ملاحظه ایی در تشخیص و درمان بیماران رخ داد. تا اینکه سرطان‌های مقاوم به درمان، بیماری‌های مزمنی چون فشارخون بالا و دیابت شیوع زیادی پیدا کردند و پزشکان برای درمان این موارد دچار مشکل شدند.

در این زمان بود که رویکرد تجربه‌گرایی یا به عبارتی پزشکی مبتنی بر شواهد قدرت گرفت. در این روش پزشکان داده‌هایی را از جمعیت بیماران جمع آوری می کنند و از این داده‌ها برای تمام افراد استفاده می کنند. در این روش تمرکز بر انجام درمان های مختلف و جمع آوری داده ها از بیماران و سپس بررسی آماری دقیق و نتیجه گیری در مورد موثرترین روش درمان است و نتایج آن را برای عموم بیماران استفاده می کنند. بنابراین روشهای طب سنتی که به دنبال تعیین مزاج افراد و توجیه کردن علایم بیمار بر اساس مزاج او و پیدا کردن منشا بیماری ها هستند منسوخ شده اند.

در واقع مزاج شناسی روشی از پزشکی در قدیم بود که توسط پزشکان و فیلسوفان یونان و روم باستان پایه‌گذاری شد. این روش مزاج‌شناسی و خلط‌های چهارگانه از سال ۱۸۵۰ با ظهور نظریه میکروبی بیماری‌ها و کشف این که علت بسیاری از بیماری‌ها که قبلاً فکر می‌شد از برهم خوردن تعادل مزاج هستند در حقیقت به دلیل عوامل بیماری‌زا هستند شروع به از بین رفتن کرد. پزشکی نوین نه تنها طب سنتی بلکه بسیاری از طب‌های دیگر را نیز رد کرده‌است. ما در این مقاله روش هایی که برای درمان دیسک کمر با طب سنتی تایید شده است را برای شما عنوان می کنیم.

درمان سریع کمر درد و درد دیسک کمر و سیاتیک

درمان سریع دیسک کمر با طب سنتی

اگر کمر درد دارید، باید بدانید که تنها نیستید و تقریباً تمام افراد ممکن است در طول زندگی دچار کمردرد شوند. خوشبختانه اکثر کمردردها ظرف چند روز بهبود می‌یابند ولی برخی از کمردردها مدت بیشتری طول می‌کشند. کمر دردی را که ظرف چند روز بهبود می‌یابد، کمردرد حاد می‌گویند و به کمردردی که بیش از سه ماه طول می‌کشد، کمردرد مزمن می‌گویند. با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در مورد درمان دیسک کمر با طب سنتی به شما ارائه دهیم.

کمردرد می تواند به دلیل اختلال دیسک بین مهره‌ای و پارگی دیسک، تنگی کانال نخاعی، اختلال در مفاصل کوچک ستون فقرات، رگ به رگ شدن و آتروز مفاصل کمر باشد. با ما همراه باشید تا درمان سریع کمر درد و درد دیسک کمر و سیاتیکا را توضیح دهیم.

داروی قوی برای کمردرد شدید

بیشتر ما حداقل یک بار دچار کمردرد شده‌ایم که معمولاً تنها یک یا دو روز بیشتر طول نکشیده است و با مراقبت بهبود یافته و فراموش می‌شود. اما بعضی از مردم دچار حملات شدیدتر درد ممکن است بشوند که فعالیت و توانایی‌شان را برای انجام کار محدود می‌کند. شایع‌ترین این ناراحتی‌ها کمردرد شدیدی است که درد فقط در کمر است و یا  ممکن است به باسن یا بالای ران گسترش یابد. مثلاً ممکن است درد شدیدی را در ناحیه کمر بعد از یک رانندگی طولانی تجربه کنید و یا ممکن است درد بخاطر بلند کردن اشیاء سنگین آغاز شود. در این موارد با استراحت معمولاً درد کمر بهبود می‌یابد.

برای بیشتر افراد که کمردرد حاد دارند، درمان‌های ساده و استفاده از مسکن فوری درد کمر کمک کننده  است. استفاده از قرص‌های مسکن ساده مانند پاراسِتامل (Paracetamol) و ایبوپروفن (Ibuprofen) معمولاً همان چیزی است که شما نیاز دارید و عوارض کمی هم دارند. همچنین برای  داروی کمردرد شدید  می توان به ناپروکسن و دیکلوفناک نیز اشاره کرد.

بهترین روش درمان دیسک کمر با طب سنتی

برای درمان سریع درد دیسک کمر، استراحت کوتاه مفید است اما استراحت زیاد از حد در واقع مشکلات را تشدید می‌کند. اگر درد شدیدی دارید باید به مدت دو تا سه روز در رختخواب دراز بکشید. بعد از این مدت شما می‌توانید دوباره حرکت کردن را آغاز کنید و در عین حال از کمر خود مراقبت کنید.

یکی دیگر از راه‌های درمان سریع درد دیسک کمر، که ممکن است به درمان کمردرد در ۵ دقیقه کمک کند، استفاده از کیسه آب سرد و کیسه آب و یخ  روی کمرتان است. این کار کمک می‌کند که درد شما تسکین یابد. راه دیگر این است که شما می‌توانید خود را در معرض گرما قرار دهید مثلاً اینکه از بالشتک حرارتی (کیسه آب گرم) یا گرفتن یک دوش آب گرم بهره ببرید، در آن زمان شما معجزه کمردرد با روش‌های سریع را مشاهده خواهید کرد.

درمان خانگی کمردرد

درمان خانگی کمردرد

اغلب کمردرد معمولاً در عرض چند روز یا یکی دو هفته بهبود می‌یابد بنابراین می‌توان یک سری درمان خانگی کمردرد را امتحان کرد. درمان‌هایی که در مطالب بالا اشاره شد مانند استفاده از کیسه یخ و بالشتک حرارتی، درمان‌های ساده‌ای هستند که هر کسی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. شما باید سعی کنید هر چه زودتر به فعالیت فیزیکی و زندگی طبیعی خود بازگردید. این مهم است که شما برای حفاظت از کمرتان و به حداقل رساندن  شروع مجدد حمله درد ، روش‌های درمان خانگی برای درد سیاتیک و دیسک کمر را بشناسید و از آن‌ها جهت پیشگیری و درمان استفاده کنید.

اگر درد شما به‌طور کامل درمان نشده باشد و هنوز بعد از یک تا دو  هفته درد دارید بهتر است با یک متخصص طب فیزیکی مشورت کنید. اگرچه کمردرد ساده اغلب با داروهای مسکن و یک دوره استراحت کوتاه مدت بهبود می‌یابد و می‌توان فعالیت های  جسمی را آغاز کرد و به کار روزمره بازگشت.

درمان های گیاهی کمردرد

کمردرد سالانه میلیون‌ها نفر را مبتلا می‌کند و منجر به کاهش عملکرد افراد  و افزایش هزینه‌های پزشکی می‌شود. استرس، آسیب جسمی، وضعیت بدنی نامناسب و عوامل دیگر می‌توانند باعث ایجاد کمردرد شوند. درمان استاندارد پزشکی شامل استراحت، مصرف دارو،  لیزر،  تکار تراپی،  طب سوزنی، تزریق ستون فقرات و در صورت لزوم  جراحی است. اگر چه درمان دیسک کمر با طب سنتی به تنهایی ممکن است درد مزمن کمر را درمان نکنند، اما می‌توانند مکمل مؤثری برای درمان استاندارد باشند.

مزایا و معایب درمان درد کمر با گیاهان دارویی

از گذشته های دور بشر به قدرت درمان با گیاهان  دارویی پی برده است و مطالعات زیادی در این باره انجام شده است. امروزه شرکت های داروسازی از انواع مختلف گیاهان برای ساخت انواع مکمل های دارویی استفاده می کنند. در اینجا به اختصار به مزایا و معایب درمان درد کمر با گیاهان دارویی اشاره می کنیم و تاثیر دارو های گیاهی برای رفع کمردرد را بررسی می کنیم.

انواع روش های درمان دیسک کمر با طب سنتی

روش‌های درمانی گیاهی مختلفی برای کمردرد وجود دارد که شامل استفاده از گیاهان به صورت جوشانده، قرص یا کپسول ، پماد و یا روغن می‌شود. طب گیاهی جایگزین‌هایی برای داروها برای کنترل درد ارائه می‌دهد. با این حال، درست مانند مسکن‌ ها، داروهای گیاهی نیز جنبه‌های منفی خود را دارند که شامل عوارض جانبی ناخواسته مانند واکنش‌های آلرژیک و تداخلات دارویی با سایر مواد و داروها است.

با جستجو در اینترنت، مطمئناً بسیاری از روش های درمان دیسک کمر با طب سنتی را پیدا خواهید کرد. چیزی که ممکن است برای برخی کارساز باشد، ممکن است برای برخی دیگر کارساز نباشد. قبل از اینکه حرف کسی را قبول کنید، حتما تحقیقات خود را انجام دهید و با پزشک متخصص  مشورت کنید. در اینجا برخی از داروهای گیاهی محبوب و توصیه شده آورده شده است.

گیاهان دارویی مفید برای کمردرد

گیاهان دارویی مفید برای کمردرد

اگر می‌خواهید درمان دیسک کمر با طب سنتی را انجام دهید، قدرت درمانی ریشه سنبل الطیب، زردچوبه، زنجبیل یا پوست درخت بید سفید را دست کم نگیرید.

ریشه سنبل الطیب: ریشه سنبل الطیب قرن‌هاست که در تنظیم سیستم عصبی و در رفع تنش، تحریک‌پذیری، استرس، اضطراب و بی‌خوابی استفاده می‌شود. این گیاه را گاهی به عنوان آرام‌ بخش طبیعت هم می‌دانند و معتقدند حساسیت اعصاب را بسیار کاهش می‌دهد. افراد می‌توانند با نوشیدن یک فنجان چای سنبل الطیب در زمانی که نیاز به تسکین طبیعی درد دارند، از مزایای ریشه سنبل الطیب لذت ببرند.

زنجبیل: زنجبیل یک ضد التهاب است که برای درمان گیاهی کمردرد و ناراحتی‌های کمر استفاده می‌شود، اما به تسکین حالت تهوع، سردرد، درد مفاصل و درد عضلات نیز کمک می‌کند. طبع گرم و پرخاصیتی که زنجبیل دارد، باعث شده است برای دردهای کمر به صورت موضعی و خوراکی استفاده شود. از این گیاه می‌توان به صورت دمنوش و یا پودر همراه دمنوش و آب استفاده کرد. زنجبیل یک افزودنی عالی برای سیب زمینی سرخ کرده یا  چای یا اسموتی‌ها است.

پوست بید سفید: پوست درخت بید سفید یک ضد التهاب عالی دیگر است و در درمان گیاهی و درمان های طب سنتی برای درمان کمردرد و دیسک کمر به تسکین التهاب دردناک مفاصل مفید است. پوست درخت بید سفید حاوی سالیسین است که همان ترکیبی است که در آسپرین وجود دارد. با این اوصاف، افرادی که به آسپرین حساسیت دارند نباید از پوست درخت بید سفید استفاده کنند.

شما از این موارد برای درمان دیسک کمر با طب سنتی می توانید استفاده کنید. احتمالا اگر در اینترنت به دنبال درمان کمردرد باشید در سایت هایی مثل نی نی سایت به این موارد اشاره شده است. درمان گیاهی کمردرد نی نی سایت فقط بر اساس نظرات مردم نوشته شده است و لزوما علمی نمی باشد و توصیه ما به شما این است که در سایت های معتبر علمی که توسط پزشکان نوشته شده است به دنبال راه حل برای کمردرد خود باشید.

داروی گیاهی برای درمان دیسک کمر با طب سنتی

داروهای مسکن مانند ایبوپروفن و استامینوفن، داروهایی هستند که نیاز به نسخه پزشک ندارند و می‌توانید هنگام کمردرد از آن‌ها استفاده کنید ولی مصرف طولانی مدت این داروها باعث بروز عوارض جانبی در فرد می‌شود. از روزگاران قدیم تاکنون مردم برای تسکین دردهای خود، از داروهای گیاهی و روغن‌ها استفاده می‌کردند. شما می‌توانید از داروی گیاهی برای دیسک کمر و گردن استفاده کنید.

درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی

در ادامه برخی داروهای گیاهی برای دیسک کمر و سیاتیک را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دانه فلفل: می‌توانید دانه‌های فلفل را کوبیده و با آب محصول کنید. همچنین می‌توانید آن را در غذاها و سوپ‌های خود مورد استفاده قرار دهید. یکی از گیاهان مورد استفاده و مفید در درمان گیاهی و درمان های طب سنتی برای درمان کمردرد و دیسک کمر، فلفل است.

سیر: این گیاه که به دلیل بوی نامطبوع خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، یکی از موادی است که نقش بسیار مؤثری در رفع بیماری‌های مربوط به استخوان دارد. برای درمان دیسک کمر با طب سنتی می‌توانید از آن به صورت پودر و خورد شده داخل غذا و یا همراه آب استفاده کنید و یا از روغن سیر برای ماساژ کمر استفاده کنید. گرمی این روغن درد را کاهش می‌دهد.

گندم: شما می‌توانید با استفاده از گندم خیس خورده و شیر، خمیر سفتی درست کنید و از آن بر روی قسمت درد کمر خود بمالید. این خمیر برای درمان کمردرد و دیسک کمر مفید است.

چای بابونه: این چای به عنوان معجون برای درمان کمردرد استفاده می‌شود. زیرا خاصیت زیادی دارد و نه تنها در درمان عفونت و سرماخوردگی مفید است، بلکه دردهای عضلانی را کاهش داده و کمردرد را درمان می‌کند. برای کاهش درد، سه فنجان از چای بابونه بنوشید تا معجزه آن را ببینید.

رزماری: این گیاه، نه فقط رایحه فوق‌العاده‌ای دارد بلکه در درمان بیماری‌های زیادی هم مؤثر است. با جوشاندن برگ‌های رزماری، محلولی به دست می‌آید که می‌توانید آن را بر روی کمر خود ماساژ دهید.

خواص هل برای  کمردرد

خواص هل برای  کمردرد

هل: هل را به عنوان سالم‌ترین مسکن و جایگزین مناسب قرص‌هایی مانند دیکلوفناک می‌دانند. خواص هل در درمان گیاهی و درمان های طب سنتی برای درمان کمردرد و دیسک کمر بسیار زیاد است و شما می‌توانید از این گیاه خوشبو و سبزرنگ در چای و غذاها استفاده کنید و از مزایای آن بهره ببرید.

زردچوبه برای دیسک کمر

زردچوبه به کاهش درد ناشی از التهاب مفاصل، رگ به رگ شدن یا کبودی کمک می‌کند. همچنین ماده‌ای به نام کورکوما در زردچوبه برای دیسک کمر نیز بسیار مؤثر بوده و به اندازه ایبوپروفن خاصیت تسکین‌دهندگی دارد.

اسطوخودوس و اکالیپتوس بهترین داروی گیاهی برای درمان کمردرد

مکمل‌های گیاهی، در بسیاری کشورها و فرهنگ‌ها، به دلیل داشتن طعم و رایحه و خواص دارویی، جایگاه ویژه‌ای دارند. اگر دچار کمردرد و یا درد گردن هستید، این مکمل‌های گیاهی می‌توانند گزینه مناسبی برای بهبود درد در درمان دیسک کمر با طب سنتی باشند. اکالیپتوس و اسطوخودوس دو مکمل با ارزش و مفید هستند که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

اکالیپتوس: اکالیپتوس در محصولات مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به داروها، پمادها، روغن‌ها و کرم‌ها برخی از این محصولات هستند. با تبخیر و تقطیر گیاه اکالیپتوس، روغنی حاصل می‌شود که حاوی فلاونوئیدها و تانن‌ها است. فلاونوئید موجود در اکالیپتوس، به عنوان آنتی اکسیدان شناخته می‌شود و تانن‌ها باعث کاهش التهاب می‌شوند. چای اکالیپتوس خاصیت تسکین‌دهندگی درد را دارد. همچنین عصاره یا روغن اکالیپتوس برای تسکین کمر درد و گردن درد مفید است و خواص ضد درد دارد. این گیاه می‌تواند در بهبود و یا کاهش درد، التهاب و تورم و به طور کلی به عنوان  داروی گیاهی برای دیسک کمر و سیاتیک مفید باشد.

اسطوخودوس: چای اسطوخودوس علاوه بر عطر و طعم بی‌نظیرش، خواص تسکین‌دهندگی دارد و شما می‌توانید از آن سه فنجان در روز بنوشید. اگر به دنبال معجون برای کمردرد و یک دمنوش گیاهی برای درمان دیسک کمر با طب سنتی هستید ما به شما اسطوخودوس را پیشنهاد می دهیم. همچنین روغن و اسانس اسطوخودوس علاوه بر این که به عنوان یک روغن با رایحه عالی پس از حمام مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان یک مسکن طبیعی برای درد عضلانی، کمردرد و گردن درد و غیره مفید است. شما می‌توانید از این روغن برای کاهش درد و استرس و داشتن خواب راحت استفاده کنید.

درمان کمردرد و دیسک کمر با پماد و روغن

روغن‌های گیاهی امروزه مصرف مختلفی دارند و چون تأثیر مثبت و زیادی در درمان دردهای استخوانی و عضلانی داشتند، بسیار پرطرفدار شدند. در روغن‌ها از عصاره‌های گیاهی برای حمایت از سلامت و تندرستی استفاده می‌شود. این بخش از مقاله تمام آنچه را که باید در مورد اسانس‌ها و اثرات آن بر سلامتی بدانید توضیح می‌دهد.

اسانس‌ها ترکیباتی هستند که از گیاهان استخراج می‌شوند و عطر و طعم گیاه را جذب می‌کنند. اسانس‌ها از طریق تقطیر (از طریق بخار و یا آب) یا روش‌های مکانیکی مانند پرس سرد به دست می‌آیند. هنگامی که مواد شیمیایی معطر استخراج شدند، آن‌ها با روغن حامل ترکیب می‌شوند تا محصولی آماده برای استفاده ایجاد شود.

بهترین پماد برای درمان دیسک کمر با طب سنتی

پماد گیاهی برای رفع کمردرد و درد دیسک کمر محصولاتی هستند که از عصاره گیاهان تولید می شوند و در درمان دیسک کمر با طب سنتی مؤثر هستند. خاصیت درمانی و تسکین‌دهندگی دارند و می‌توان آن‌ها را بر نواحی از بدن که درد دارید ماساژ دهید. این پماد ها با اسم های تجاری مختلف در بازار هستند که معروف ترین آنها شامل رهامین، رزماری، آرومیکس، فیتوگلوکوزامین، ورناتون و… می باشد.

درمان کمردرد و درد سیاتیک  با روغن

روغن‌های گیاهی به ویژه در تسکین دردهای جزئی موثر است. روغن‌ها را روی بدن مالیده و به آرامی با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. روغن تونیک برای تسکین درد محبوب است و از کافور، نعناع، اکالیپتوس و رازیانه تشکیل شده است. به دو مدل از بهترین روغن‌ها برای درمان دیسک کمر با طب سنتی به نام اکالیپتوس و اسطوخودوس در قسمت‌های قبل اشاره شد. در ادامه به معرفی  بهترین روغن‌ برای دیسک  می‌پردازیم.

بهترین روغن‌ برای دیسک کمر

روغن سیاهدانه برای درمان دیسک کمر با طب سنتی: روغن سیاهدانه برای کمردرد و دیسک کمر خاصیت تسکین دهندگی دارد. این روغن تنش عضلات را از بین برده و باعث شل و آرام شدن کمر می‌شود. برای استفاده از این روغن، در محل درد چند قطره از آن ریخته و با حرکت آرام ماساژ دهید.

روغن خشخاش: فواید دارویی و تسکین بخشی خشخاش بسیار شناخته شده و با اهمیت است. حتی بسیاری از داروهای مسکن قوی از این گیاه تولید می‌شوند. روغن خشخاش خاصیت شل کنندگی عضلات و آرام کردن آن‌ها را داشته و از این طریق به کاهش درد کمر کمک می‌کند. ماساژ درمانی با روغن خشخاش بسیاری از دردهای عضلانی را کاهش داده و در درمان دیسک کمر با طب سنتی مؤثر است.

روغن بادام تلخ: این روغن که دارای انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن است، به دفع سموم کمک کرده و تنش عضلات را از بین می‌برد و ماساژ با این روغن درد ناحیه کمر را تسکین داده و دیسک کمر را بهبود می‌بخشد.

خواص روغن زیتون برای دیسک کمر: یکی دیگر از روغن‌های گیاهی که در درمان دردهای مفصلی و استخوانی، بسیار مفید است روغن زیتون است. خواص روغن زیتون برای دیسک کمر بسیار زیاد است و بدون شک یکی از بهترین روغن‌هایی است که با ماساژ درمانی در بهبود و درمان درمان دیسک کمر با طب سنتی می‌تواند مؤثر باشد. استفاده مستمر از این روغن باعث می‌شود متوجه نتیجه فوق‌العاده آن شوید.

از انواع مختلف این روغن ها به عنوان داروهای گیاهی برای چسباندن کمر می توانید استفاده کنید.

بهترین غذا برای دیسک کمر

بهترین غذا برای دیسک کمر

برای کسانی که کمردرد مزمن را تجربه می‌کنند، ممکن است بخواهید به رژیم غذایی خود نگاه کنید تا ببینید تاثیر تغذیه مناسب در پیشگیری و درمان کمردرد و دیسک کمر چقدر است. تغذیه بخش فوق العاده مهمی در مقابله با کمردرد است. مطالعات رژیم غذایی و کمردرد را در تمام سطوح ناراحتی مرتبط دانسته‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن مقدار قابل توجهی غذای التهاب‌زا می‌تواند باعث انقباض ماهیچه‌ها شود. اگر این حالت برای مدت طولانی ادامه پیدا کند، می‌تواند باعث اسپاسم کمر و تحریک شود.

گاهی اوقات کمردرد نتیجه التهاب است و علل التهاب متفاوت است. تحقیقات اخیر ضد التهاب بودن برخی از غذاها را نشان داده‌ است است. در نتیجه، اگر از کمردرد مداوم رنج می‌برید، معقول است که مقدار غذاهای التهاب‌زا را کاهش دهید تا به شما در درمان گیاهی و درمان های طب سنتی برای درمان کمردرد و دیسک کمر کمک کند. مواردی که باید کاهش داد:

  • گوشت قرمز
  • غذاهایی که به میزان زیادی فرآوری شده‌اند و یا مواد غذایی که قند افزوده دارند.
  • نان سفید، ماکارونی و برنج
  • لبنیات پرچرب
  • نوشیدنی‌های شیرین و تنقلات
  • غذاهای سرخ شده

علت اصلی کمردرد در رژیم غذایی شامل مقادیر زیاد کافئین، الکل و قند است، چیزهایی که سطح کورتیزول را افزایش می‌دهند. سعی کنید تا جایی که می‌توانید از بهترین غذا برای دیسک کمر که شامل غذاهای ضد التهابی مانند غذاهای غنی از امگا ۳ و میوه‌ها و سبزیجات پررنگ استفاده کنید. هر هفته دو یا سه وعده ماهی غنی از امگا ۳ مصرف کنید. ماهی تن و سالمون هر دو منابع خوبی از امگا ۳ هستند. لوبیاها (مانند لوبیا چشم بلبلی)، حبوبات، غلات، دانه‌ها و مغزها همگی باید بخشی از غذای روزانه شما باشند. مرغ و تخم مرغ را می‌توان یک روز در میان مصرف کرد.

رژیم غذایی مانند این نه تنها به کاهش التهاب کمک می‌کند، بلکه به کاهش وزن نیز کمک می‌کند، که به نوبه خود ممکن است به کاهش کمردرد کمک کند. اما باید تاکید کرد که در کنار رژیم غذایی، ورزش، وضعیت بدنی، وضعیت خوب خوابیدن و در صورت لزوم درمان دارویی همه نقش خود را ایفا می‌کنند.

بهترین میوه برای کمردرد

میوه‌ها، به خصوص انواع آب‌دار، باید جزء ضروری برنامه غذایی شما برای کاهش درد کمر باشد. توت‌ها، آناناس، سیب، گیلاس، انگور و مرکبات شامل لیمو و پرتقال، تشکیل دهنده فلاونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. این ترکیبات گیاهی برای کاهش التهابات ناشی از درد زانو و کمر مفید هستند و در درمان گیاهی و درمان های طب سنتی برای درمان کمردرد و دیسک کمر استفاده می شوند. مصرف منظم گوجه فرنگی نیز توصیه می‌شود زیرا حاوی لیکوپن، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. در حین ترمیم، از آسیب دائمی سلول‌های رباط جلوگیری می‌کند.

بهترین ادویه ها برای کمردرد و دیسک کمر

زنجبیل، سیر و زردچوبه ادویه‌هایی هستند که به دلیل خواص دارویی‌شان محبوب هستند. با این حال، افراد بسیار کمی از ویژگی‌های ذاتی آن در درمان کمردرد آگاه هستند. زنجبیل و سیر همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند که حتی می‌تواند آرتریت شدید یا درد مفاصل را درمان کند.

غذایی که ما می‌خوریم نقش استثنایی در تضمین سلامت هر یک از اعضای بدن دارد. مصرف غذاهای خوب  همچنین تعیین می‌کند که چگونه بدن ما می‌تواند آسیب‌ها را تحمل کند و از هر نوع درد مزمن زانو و کمر جلوگیری کند. در واقع اگر درست مصرف شود، مانند دارویی عمل می‌کند که به تسکین درد زانو و کمردرد کمک می‌کند.

درمان کمردرد با طب سنتی

درمان کمردرد و درد سیاتیک با طب سنتی

داروهای شیمیایی ممکن است تنها راه شما برای تسکین درد نباشد. داروهای گیاهی که در آن از قسمت‌هایی از یک گیاه برای درمان مشکلات استفاده می‌شود، روشی رو به رشد برای مدیریت درد  هست. اگرچه تحقیقات در مورد داروهای گیاهی هنوز در مراحل اولیه است، تصور می‌شود بسیاری از گیاهان دارویی به مدیریت درد و کاهش التهاب کمک کنند. با این حال، مهم است که احتیاط کنید. در ادامه به درمان دیسک کمر با طب سنتی خواهیم پرداخت. برای درمان گیاهی و خانگی کمردرد با طب سنتی روش‌های مختلفی ارائه شده که عبارتند از:

  • گرم کردن ناحیه درد با کیسه آب گرم
  • دور بودن از هوای سرد و پوشیدن لباس های گرم در صورت قرار گرفتن در معرض سرما
  • انجام حرکات کششی و فیزیوتراپی (تحت نظر پزشک)
  • استفاده از دمنوش‌های گیاهی مناسب
  • استفاده نمودن از روغن‌های گیاهی و ماساژ درمانی
  • استفاده از غذاها و ادویه‌های گرم مانند عسل، زنجبیل، دارچین و غیره

اینها فقط چند مورد از روش های درمان دیسک کمر با طب سنتی می باشد. گاهی اوقات سفت و خشک شدن ستون فقرات، انجام هر گونه حرکتی را برای فرد دچار مشکل می‌کند. دلایل مختلفی از جمله کم‌تحرکی و یا عدم تحرک، گرم نکردن پیش از ورزش و سرد نکردن پس از ورزش، باعث بروز چنین مشکلی می‌شود.

درمان خشکی ستون فقرات در طب سنتی شامل کشش در عضله همسترینگ و یا انجام یک سری حرکات کششی مخصوص کمر و ستون فقرات و استفاده از روغن‌های گیاهی است که در مطالب مرتبط با درمان دیسک کمر با طب سنتی معرفی کردیم. شما با استفاده از ماساژ درمانی با این روغن‌ها می‌توانید خشکی و سفتی ستون فقرات را برطرف کنید.

درمان دیسک کمر و سیاتیک با طب سنتی

همان‌طور که با خواندن این مطالب متوجه شدید، درمان دیسک کمر با طب سنتی روش‌های مختلفی دارد و استفاده از این روش‌ها می‌تواند برای کاهش درد و رنج بسیار مفید باشد. از انواع روش های درمان دیسک کمر با طب سنتی می توان استفاده کرد. البته نکته بسیار بسیار مهم این است که کمردرد را هنگامی که به صورت مزمن و خفیف باشد، با استفاده از داروها و روغن‌های گیاهی می‌توان درمان کرد. ولی وقتی شدید باشد و مدت زمان زیادی طول بکشد و یا علائم خطرناکی در فرد به چشم بخورد، باید حتما به یک پزشک متخصص طب فیزیکی مراجعه کنید.

درمان دیسک کمر با طب سنتی خیراندیش

با توجه به حساسیت بالای مسائل پزشکی و اینکه گاهی اوقات عدم تشخیص به موقع مشکلات منجر به بروز شواهد جبران ناپذیری می شود توصیه ما به شما این است که فقط با پزشکان که در سامانه نظام پزشکی تعریف شده اند و شماره نظام پزشکی دارند مشورت کنید. تمامی پزشکان که پروانه طبابت دارند و فارغ التحصیل رشته پزشکی هستند، بر مبنای پزشکی مدرن که همان پزشکی مبتنی بر شواهد هست طبابت می کنند. در این روش طبابت  هر روش درمانی بعد از مطالعات گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و عوارض احتمالی آنها مشخص و نحوه مدیریت آن عوارض نیز تعریف شده است.

برای هر دارویی دوز مصرف و عوارض جانبی آن تعریف شده است. میزان مصرف داروهای برای کودکان، سالمندان،  خانم های باردار و همچنین در بیماران کبدی و کلیوی مشخص است و بسته به شرایط بیمار برنامه درمانی مشخص می گردد. بنابراین ما درمان دیسک کمر با طب سنتی دکتر خیراندیش چون بر مبنای پزشکی مبتنی بر شواهد نیست را توصیه نمی کنیم و توصیه ما به شما این است در صورت داشتن کمردرد مقاوم به درمان اولیه و پیشرونده به نزدیک ترین پزشک متخصص مراجعه کنید تا از به روز ترین درمان ها دنیا بهره مند شوید.

۵ پاسخ
  1. محمد گفته:

    سلام ممنونم از مطالب مفید شما امیدوارم موفق باشید و این طب سنتی که عوارض نداره و مانع پر شدن جیب شرکت‌های دارو سازی روز بروز داره بیشتر رواج پیدا میکنه جایگاه اصلی خودشو پیدا کنه

    پاسخ
  2. ایران گفته:

    سلام.
    مگر نمگویید شما براساس مشاهده و شواهد می پذیرید خوب برید شواهد درمانی دکتر خیراندیش وامثال ایشان را هم بررسی کنید بعد بگید درست است. یا نه
    اما شما انحصارا کسی غیر خودتان را قبول ندارید و بررسی نمی کنید چرا

    پاسخ
    • admin گفته:

      با سلام…
      شواهد از نظر علمی مقالات چاپ شده است. ما چیزی جز یکسری ویدئو در آپارات نیافتیم؛ اگر شما آدرس این مقالات را بفرستین حتما مطالعه می کنیم.
      ممنون از اظهارنظرتون

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳/۵ - (۲ امتیاز)